یزدفردا: رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: فرآیند انتخابات از تاریخ دهم خردادماه بصورت رسمی آغاز و داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از دهم لغایت چهاردهم خردادماه فرصت ثبت نام دارند.

به گزارش یزدفردا: علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و کلیات زمانبدی که ابلاغ شده است فرآیند انتخابات زودهنگام از دهم خرداد ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس در تاریخ دهم خردادماه تشکیل هیئت های اجرایی را داریم که امسال براساس ابلاغ شورای محترم نگهبان و کمبود فرجه زمانی همان هیئت های اجرایی که در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت داشتند در این انتخابات نیز به کارگیری خواهند شد مگر افرادی که احیانا فاقد صلاحیت باشند که مورد بررسی و افراد جدیدی جایگزین خواهند شد.

عزیزی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد انتخابات استان در تمامی شهرستان ها و بخش ها آغاز شده است، ادامه داد: احکام اعضای ستاد انتخابات استان یزد نیز توسط استاندار محترم امروز به تمامی اعضای کمیته های ستاد انتخابات استان ابلاغ خواهد شد و کلیات برنامه زمانبدی انتخابات نیز به آنها ابلاغ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: ثبت نام انتخابات از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز تا چهاردهم خردادماه بصورت متمرکز در مرکزیت کشور و در ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد‌.

وی ادامه داد: رسیدگی به صلاحیت‌ داوطلبان توسط شورای محترم نگهبان به مدت هفت روز از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ خردادماه انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اضافه کرد: انتشار اسامی نامزدهای توسط وزارت کشور در ۲۳ خردادماه خواهد بود و نامزد ها به مدت ۱۵ روز از تاریخ ۲۳ خرداد لغایت ۶ تیرماه فرصت تبلیغات دارند و در روز هفتم تیر نیز ممنوعیت تبلیغات خواهد بود.

عزیزی در پایان افزود: احیانا درصورتی که انتخابات به دور دوم برسد یک هفته بعد از دور اول در تاریخ ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد‌.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا